Інклюзивне навчання – тема, з якої мистецька школа отримує чи не найбільше запитань, адже мистецька освіта не мусить мати перепон. Вона базується на рівності, людиноцентричності й створенні додаткових можливостей для гармонійного розвитку суспільства, замученості всіх його членів, незалежно від віку, статі та особливостей розвитку.
22 травня 2021 року відбувся черговий 6-годинний психолого-педагогічний семінар з елементами тренінгу «Інклюзивна мистецька освіта: проблеми та перспективи», організований Хмельницьким ОНМЦКіМ, який провела доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії Катерина Біницька. У семінарі взяли участь 28 педагогічних працівників з мистецьких шкіл міста Хмельницького.
Учасники семінару-тренінгу отримали можливість поповнити свої професійні компетенції технологіями реалізації інклюзії, зокрема визначати освітні потреби, взаємодіяти в команді фахівців та з дітьми із різними особливостями.
Навчання викладачів – важливий аспект впровадження інклюзивного навчання. Проте звичайний педагог не повинен стати спеціальним або психологом чи медиком. Він має розуміти особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та вміти застосовувати знання на практиці.
Як підсумок, викладачі прийшли до спільного висновку: головне завдання – допомогти таким учням стати успішними.
Питання інклюзії і надалі залишається відкритим, адже щоб отримати досвід роботи потрібно попрацювати не один рік і отримати цінну практику.