Медіаграмотність як чинник підвищення якості освіти

У сучасному інформаційному суспільстві засоби масової інформації впливають на життя кожної людини, великою мірою визначають характер поведінки та життєдіяльності людей. Вони проникли в усі сфери сучасного світу, у тому числі і в сферу освіти. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування медіа ресурсами. На взаємодію з різноманітними медіа (преса, кіно, телебачення, інтернет) припадає вагома частка вільного часу громадян, передусім дітей та молоді. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання. Відтак постає гостра потреба в розвитку медіа-освіти, одне з головних завдань якої полягає в запобіганні вразливості молодої людини до медіанасильства і медіаманіпуляцій, втечі від реальності в лабіринти віртуального світу, поширенню медіа-залежностей.

Хмельницький обласний науково-методичний центр культури і мистецтва продовжив серію психолого-педагогічних семінарів для керівників, викладачів мистецьких шкіл, які організовує відділ мистецьких навчальних закладів та підвищення кваліфікації. Так, 28 жовтня 2021 року відбувся такий семінар на тему: «Медіа-освіта: реалізація потреб суспільства та вища конкурентоздатність закладу освіти», лектором якого була доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії Катерина Біницька.

У ході семінару було докладно висвітлено питання використання можливостей медіа в професійній діяльності, проблему безпеки в Інтернеті та соціальних мережах.

Створення іміджу та репутації закладу – передумова виходу школи на якісно новий рівень культурних, соціальних взаємин із громадськістю, суттєвий чинник підвищення ефективності педагогічного колективу. Під час семінару Катерина Миколаївна ознайомила учасників з технологіями формування позитивного іміджу сучасного закладу мистецької освіти, чинниками, які впливають на ефективність цього процесу, а також складовими іміджу сучасних шкіл та оцінювання їх впливу на ефективність роботи. Професорка наголосила, що школа має перетворитися на заклад, у якому головною турботою всіх педагогів буде особистість дитини, її самопочуття.

Учасники семінару активно працювали в групах та жваво обговорювали теми викликів та загроз, які несе медіапростір.

Звершила психолого-педагогічний семінар директор Хмельницького ОНМЦКіМ Майя Онищук. Майя Іванівна подякувала лектору та всім учасникам за участь у даному методичному заході та висловила побажання педагогічним працівникам створювати у школах такий освітній простір, де дітям було б цікаво і легко навчатися.

У підсумку, учасники семінару дійшли висновку, що потоки маніпулятивної інформації почали безпосередньо впливати на життя людей, особливо важливо, щоб навичками активного пізнання медіа та їх критичного мислення оволоділи молоді люди, яким вступати у доросле життя, приймати важливі рішення.

Опублікуйте цю новину у соціальних мережах:

Останні записи

Залиште відгук