30 жовтня 2025 року в Хмельницькому обласному науково-методичному центрі культури і мистецтва відбувся перший етап обласного пленеру для викладачів образотворчого мистецтва мистецьких шкіл області – «Пленер сучасного бачення: творчі інтерпретації міського простору». Захід став майданчиком для професійного розвитку, натхнення та пошуку нових художніх сенсів, адже його головна мета – розвинути професійні компетентності викладачів і сприяти формуванню сучасного погляду на міський простір як джерело творчого натхнення.
Пленер відкрила директорка Хмельницького ОНМЦКіМ, заслужена артистка України Майя ОНИЩУК. У своєму зверненні вона наголосила, що подібні зустрічі – це не лише навчальний процес, а й потужний імпульс до творчого оновлення, до формування нового художнього мислення викладачів, які надихають молоде покоління митців.
Під час першого етапу пленеру викладачі занурилися в атмосферу міського пейзажу: працювали просто неба, спостерігали, відчували і фіксували ритм міста, гру світла і тіні, кольорову гармонію вулиць і фасадів. Кожен учасник обрав власний ракурс і техніку – від графічної точності до живописної експресії, намагаючись передати не лише вигляд, а й настрій та дихання міського середовища. Робота з натури стала чудовою нагодою вдосконалити професійні навички, обмінятися досвідом і знайти нові підходи до сприйняття простору крізь призму особистих відчуттів.
Попереду другий, заочний етап пленеру, під час якого викладачі зможуть творчо інтерпретувати свої натурні роботи. Саме тут кожен матиме можливість переосмислити побачене, проявити індивідуальний стиль, художню свободу й авторську фантазію. Результатом стане емоційно насичене осмислення міського простору, втілене у формі персональної мистецької історії.
Фінальним акордом стане підсумкова виставка, де буде представлено створені роботи – розмаїття творчих бачень, індивідуальних стилів і художніх трактувань міського середовища крізь призму сучасного мистецтва.
Пленер уже зараз об’єднав педагогів, які готові шукати нове, експериментувати та надихати своїм прикладом учнів — майбутніх талановитих художників.

















